8 kasım 2017 sözlük erkine karşı başlattığım protesto - bol sözlük

8 kasım 2017 sözlük erkine karşı başlattığım protesto



başlık no:21314 okunma:4075



Sayfalar:  << >> >|



  1. merhaba, bol sözlük olarak yayın hayatına geçtiğimiz ilk günlerden uzunca bir süre boyunca bir süre artı ve eksi, bir süre de sadece eksi oy veren yazarların nicklerini, hiçbir sözlükte olmadığı halde görüntüleme yoluna gitmiştik. bu bizzat benim sözlük tecrübelerime dayanarak aldığım ve daha sağlıklı bir fikir mecrası oluşturmak adına aldığım bir karardı ancak, hatrı sayılır sayıda kalabalık bir vaziyette sözlük yazarları tarafından yöneltilen oldukça ısrarlı ve sürekli tepkilerle oy gizliliği yeniden devreye sokuldu. geçen süre zarfında da seri eksi oylayanlara karşı flood koruması ve otomatik ip ban sistemi kodladım ancak yine de bu sistem multi accountlarla ve vpn benzeri teknik dolambaçlarla aşılır hale geldi. neredeyse her gün bir ya da birkaç yazar tarafından kendine eksi oy verildiği iddiasıyla, inceleme talebi alıyoruz. bugün yapılan düzenleme yazarların düşünceleri alınmadan değil, aylar boyunca aldığımız eleştiriler ve çaresizliklerimiz doğrultusunda hayata geçirilmiştir.

    eğer protestonuzu destekleyecek ve diğer yazarların da taleplerini karşılayacak bir algoritma yazabilecekseniz, ve bunu php'yle kodlamak üzere bana yardımcı olabilecekseniz minnet duyarım. iyi akşamlar.
    admin
    8/11/2017 23:02
    heart_plus : 2 stat_minus_2 : 0 


  2. bu adam protesto ediyorsa ben de bana ve diğer sözlük yazarlarına hakaret eden adama karşı bu kararı destekliyorum. demokrasiyse demokrasi. hadi bakalım. demokrasi çok konuşanın sesinin çok çıkması değil. herkesin fikrinin alınmasıdır.

    öğren de gel.
    anonim
    8/11/2017 23:22 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  3. az önce görüp şaşırdığım bir olaydı eksinin kalkması.

    bi an aklıma gelen sıralama şu olmuştu:
    "önce eksi oy atan nicklerinin gözükmesi kalktı,
    sonra eksi oy kalktı
    sonra artı oy kalkar
    sonra son alkışlananlar
    sonra best of
    sonra son sözleri
    sonra genel istatistikler
    son olarak da yazar ortadan kalkar"

    ama adminin açıklamasını görünce admin'e hak vermedim değil, seri eksi olayları oluyordu ara ara lakin gizlilik ortadan kalksaydı mesela seri eksi atanların farelerinin sol tıklarını sökebilirdik, ekranda imleci gezdirir dururlardı.
    nasıl fikir ama?
    apostrophe
    8/11/2017 23:36
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  4. rencide et beni erkekim
    650 gayme maas
    8/11/2017 23:39 ~ 22/06/2023 0:00
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 




  5. sözlüğe en çok entry giren yazarlardan biri olarak, az önce farkında olarak ya da olmayarak beni de "boş yapmakla" suçlamış bir yazarın protestosu.

    açıkçası ben ne artı ne eksi oy verenlerden değilim, bu özelliği kullanmadığımı oy verme istatistiklerine bakan görebilir. sözlüklerde artı ve eksi oyun önemine de inanmıyorum, burası reddit gibi işlevsel bir yer değil çünkü. oylama sadece bir ilüzyon.

    kendisini yazın emekçisi olarak gören birinin de oy vermek yerine görüşünü entry girerek belirtmekten kaçınmasında tutarsızlıklar ve art niyet görüyorum. sözlük halkından biri olarak fikrim budur.
    booyaka
    8/11/2017 23:54 ~
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  6. admin yine kafasına göre at koşturuyor. LOL.
    nowhere
    8/11/2017 23:56
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  7. sözlüğün en büyük sorunu az kişiye hitap etmesi, insanların motivasyonunun kırılması ve çok yazmaması değil mi, eksi oyun kaldırılmasını bu açıdan faydalı buluyorum.

    ya bu özel mesajıma cevap vermeye bile tenezzül etmeyen korkak adam sözlükte geçireceği kişi başına zamanı azaltacakmış.

    admin kardeş, ben evde masaüstü bilgisayarımı ve chrome browser'ı bol sözlük sekmesinde açık bırakacağım. kaale alma şu ilgi arsızını. valla bak.
    anonim
    9/11/2017 00:04
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  8. artı ve eksi oyların, yazarların söz konusu entry hakkındaki görüşünü kısa yoldan belirtme aracı olduğunu düşünüyorum ve kullandığım bu butonların kaldırılmasını istemiyorum.
    old school pesimist beat sever
    9/11/2017 00:13
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  9. !


    ------------> hiphoplife.sozlukspot.com <---------------
    deepsky
    9/11/2017 00:38
    heart_plus : 4 stat_minus_2 : 0 


  10. Şahsen artı ve eksi butonlarını nadiren kullanırım. Ama gel gör ki kimin neye artı ve eksi attığını da görmek isterim. He görmesem ne fark eder? Hiçbir şey.

    Bahse konu olan Demokrasinin de sözlüğe faydası olacağını düşünmüyorum. Admin zaten açıklamasında gelen şikayetlerden bahsetmiş. Yazarlar da olaya yoğun bir tepki göstermediklerine göre durum adminin açıklamalarını doğrular vaziyette.

    Kolomborne arkadaşımız biraz sert yazmış. Sözlük erkine karşı başlattığım protesto lafzının pek doğru bir ifade olduğunu düşünmüyorum. Hoş bir ifade de değil bence. Sanki admin hiçbir zaman sözlük ahalisini dikkate almamış, kafasına göre canı ne isterse onu yapıyor gibi bir izlenim bırakıyor okuyanda. Admin sonuçta hem kendisine gelen şikayetleri tek tek cevaplayacak hem bunlarla uğraşacak hem de bir karar alırken ekstra bir yapıya danışacak. Adama beni seri eksilediler diye şikayetler edilip, eksilerin silinmesi isteniyodu(yanlış hatırlamıyosam böyle birkaç muhabbet dönmüştü son zamanlarda) Yani böyle bir durumda kararı admin güle oynaya tek başına almış gibi lanse etmek admine haksızlık olur. Ayrıca admin karar alırken ekstra bir yapıya danışacaksa adil olunması adına danışacağı yapının da admine teknik anlamda yardım etmesi ve yükünü hafifletmesi gerekir. Adamın da bir hayatı var sonuçta. Elinden geleni yapmaya çalışıyor benim gördüğüm kadarıyla. Bunca yükle tek başına uğraştığı göz önüne alınarak Kendisine biraz müsamahakar ve daha hoşgörülü davranılması gerektiğini düşünüyorum.

    Ayrıca yapılan tehditler de her ne kadar saf niyetle yapılmış olsa bile çocukça tepkilerdir. Zaten popülaritesi olmayan bir sözlükte kalkıp böyle tehditler yapmak hem hoş değil hem de karşı tarafı yıldıracak değil. Aksine adama “beğenmeyene nah kapı orda” demesine sebebiyet verir.

    Son kanaatim kolomborne arkadaşımızın dediği gibi yazarlara danışmak yerine bir uygulama yapılmadan önce bunun yazarlara bildirilmesi yönündedir. Yani önce bir başlıkla veya entriyle alınmış karar ve yeni durum yazarlara ilan edilirse bu tarz başlıklar açılmaz, adminin ilan ettiği başlıkta konu tartışılır, böylece hem kırıcı olunmaz hem de gelebilecek tepkiler daha hafif olur en azından. Eğer gelen tepkiler yeni uygulamadan hoşnutsuzluk belirtir durumdaysa da eski hale tekrar dönülür. Tek tek yazarlara danışmanın doğru bir yöntem olacağını düşünmüyorum. Bu hem vakit kaybı hem de admin için elstra bi iş demek. Biizm yapmamız gerekenin adminin işini minimuma indirmek olduğunu düşünüyorum. Admin kendisine gelen şikayetler doğrultusunda bir çözüm bulur ve bunu ilan edip yürürlüğe koyar. Eğer bir çözüm bulamazsa o zaman “böyle böyle şikayetler var ben bir çözüm bulamadım sizlerin fikirleri nedir” diye sorar.

    Edit: ayrıca beğenmeyen de deepsky’nin attığı linkte takılabilir. Zaten sürekli yazan toplasan 50 kişinin olmadığı şu ortamı germenin lüzumu olduğunu düşünmüyorum. Katılan yazarların Artısıyla eksisiyle beğendiği kısmıyla sövdüğü kısmıyla burada olmayı kabul ettiklerini varsayıyorum. Herkesin her şeyden memnun olduğu durumlar sadece ütopyalarda malesef. Bende ezhel konuşulmasın istiyorum mesela sözlükte. Başkası sagopa konuşulmasın, bir başkası ağaçkakan konuşulmasın, bir başkası joker konuşulmasın ister. Ancak sadece ister. O yüzden elde olana rıza göstermeye mecburuz bir yerden baktığımızda.
    anonim
    9/11/2017 02:06 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  11. götüne rahat mı battı derler bilir misiniz?
    650 gayme maas
    9/11/2017 03:02 ~ 22/06/2023 0:01
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  12. ya derdini sikeyim afedersin kardeşim hiç bi derdin tasan yok hayatta ya.
    efz sioux
    9/11/2017 03:18
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  13. İlk önce efz'ye selam olsun herkes tdk çalışanı kimliğini takınıp gelmişken o gayet salt kendi gibi gelmiş.
    Hilkat garibesi? Looooollll güldürdün. Kardeş sen bilsen de bilmesen de ben ve bi' çok arkadaş çeşitli yollardan geçtik bu ve bunun benzeri sözlüklerde yazdık elbet bir bilinen vardır bu karar alındıysa. Şunu hatırlatayım sana rpg(role play game) oyunu izlemekten daha sıkıcı bi' şey yoktur. Zaman konusuna gelecek olursak bilmem biliyor musun ama röportajlar yapıyoruz, röportaj yapıyoruz diye protesto eden oldu röportaj yaptığımız kişiyi beğenmeyenler oldu ve "protesto" edip çekip gittiler. Bu herhangi bir halta yaramadı, gitmeyi senin dilinle başka entry girmemekle hiçbir şey başaramazsın, oyun istediği gibi gitmeyince mızıkçılık yapmak? Bilemedim şimdi. Neys röportaj neden dedim şu yüzden o başlıkların ilk entryleri bana ait ve hepsinden eksi yedim. e şimdi tutup "bana ne ya eksi yemişim demek ki istemiyorlar yapmayacağım" mı deseydim. Bu sözlük bluexsilence, tyler durden, rap123 gibi eksi butonunu aşındıran yazarlar gördü ve açıklaması yoktu bu eksilerin. Şimdi eksi butonu geri gelse Sen sürekli eksi alınca yazarlığı bırakcak mısın? Bunu merak ediyorum.


    Unutma editi: eğer çok istiyorsan siteyi senin için baştan yaratabilirim kolomborne. Dalga geçmiyorum cidden eğer "demokrasi" haklı çıkarsa üç gün içinde başlayıp bitireceğim.
    anonim
    9/11/2017 08:57 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  14. hoşgörü ve anlaşma yolunu seçmeye çalıştım ama beceremedim heralde. Ya ben senin erkini sikeyim, bi siktir git ya. Kimse şikayetçi değil işte ne tatava yapıyosun aq. Erklere falan karşı gelmem ben. İsterlerse erkler beni sikebilir. Hem teknik donamımım yok bu konuda yardımcı olamam diyosun hem de yazılacak kodun basit bir şey olduğunu söylüyosun. Nerden biliyosun aq? Ayrıca beş dakikalık bir iş bile olsa Belki adminin bu basit kodlamayla uğraşacak kadar da vakti yok. Bunu niye göz önüne almıyosun? Siktir git kendin yaz ya da birine yazdır sonra gel adminle paylaş, biz de “Aaa helal olsun lan, şov yapmıyomuş, samimiymiş” diyip tükürdüğümüzü yalayarak sana hak verelim. Ezhel hakkında konuşulmasını da senin sikimsonik protestonun gerekçesi ile aynı derecede anlamsız bir örnek olduğu için verdim. Demokrasiden de nefret ediyorum var mı aq? Sanane ya sanane. Bu mu aq argümanın? Ben monarşi seviyorum ve şimdiye kadar da senin gibi gereksiz her bir sikimde demokrasi çığırtkanlığı yapanlardan başka da başımı ağrıtan olmadı. Tehdit değil yaptırımmış. Yapma yav. Yaptırım olması için yapılan eylemin muhatabı icbari bir harekete sürüklemesi lazım. Bakıyoruz böyle bir şey yok. Bu kadar şeyden sonra Sonuç:

    Oyna devam
    anonim
    9/11/2017 08:58
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  15. Eksi oy neden kullanılır?

    1- Entry yi doğru bulmuyoruzdur. Bilgi yanlışlığı vardır. Yazım yanlışı vardır. Yazılan şeylere tamamen karşıt düşüncelerimiz vardır.

    2- Kime seri atsamda "Ulan bu govel şarkının linkini verdiğim entry yi neden eksiledi" desinler diye düşünen seri eksi masturbasyoncusu bir orospu çocuğusundur.

    Bu şartlar altında birinci kategorideysen eksi atmak yerine entry girer fikrini söylersin. Sözlükte hareket olur. Bilgi alışverişi artar.

    Diyelim ki birileri ikinci kategorideki bi takım anonim orospu çocukları. Peki bu anonim orospu çocukları eksi kalkınca nasıl tepkiler verirlerdi acaba üstüne bi düşünmekte fayda görüyorum.

    Bu entry şahıslara hakaret içermemektedir.

    İçerdiğini düşünenler benimle özel mesaj yoluyla bağlantıya geçip derdini anlatabilir.
    menemenustukisir
    9/11/2017 10:06 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  16. (bkz: büyük emek verilmiş entryi eksilemek)
    (bkz: eksi yeyince morali bozulan yazar)
    (bkz: atılan eksilerin sahibini görebiliyor olmak)
    (bkz: kim eksiledi lan beni)
    (bkz: sözlükteki artı eksi oy ve gizlilik)
    (bkz: bana eksi veren yazarlar sozlukten ucurulsun kampanyası)

    Bugüne kadar ki eksi konulu başlıkların bi' kaçı. Eğer bi' şikayet istek dilek varsa bunu iletişim sekmesinden ya da (bkz: ne sikim sözlüktür bu) başlığında konuşabilirsin.
    Seri eksileme yavaşlatıyor sözlüğü aynı şey entry girmek içinde geçerli zaten fark etmen gerekirdi. Referandum istiyorsan çoğunluğu yakala admine ilet isteğini.
    anonim
    9/11/2017 10:50
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  17. Olgunluk zırvana katılmıyorum farklı kültür insanlarıyız. Zannettiğin kişi olsaydın, sorununu gerekli merciye direk ulaştırırdın. Sorumluluk sahibi olup barındığın sözlüğün kurallarını vs. öğrenseydin, göz gezdirseydin.
    anonim
    9/11/2017 11:30
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  18. eksi oy haktır, eksi vereni görmek daha büyük haktır. desteklediğim protestodur.
    benim inim hiphop
    9/11/2017 11:49
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  19. Kdndndnd ayar verdim diyo ya djdjdj. Lan sen gerçek misin vallahi merak ediyorum. Önce tüm yazarları kapsayan bir ifade ile sözlükteki yazarlara hakaret ettin. Yetmedi sonra bu başlığı açtın ve birtakım meçhul kimseleri bazı şeylerle itham ettin. Başlıkta Benden önce admin ve başka yazarlar entriler girmişler. Sen de alakalı alakasız talepler yaptırımlar diye papağan gibi aynı şeyi tekrarlamışsın. Sonra ben de hem orta yolu bulmak adına hem de fikrimi beyan adına bir entri girdim ama senin ortaya gelmeye niyetin yok. girilen her entriye saçma sapan cevap verip duruyosun. Bi yazdığın entrilere bak, herkes gerizekalı, aptal, kendinse bilge gibi takılıyosun. Bize küfrediyosunuz, trol yapıyosunuz diyosun ama sidik yarışını kendin başlattın. Şimdi kalkıp tekrar sana cevap verip sidik yarışını devam ettirmicem. Sadece yazarlardan istediğin ve beklediğin desteği biraz daha düzgün bir şekilde dile getirmeye davet ediyorum seni.

    Not: eksi oy vermek de vereni görmek de haktır ama her zaman haklara sahip olunacak diye bir şey yok. Bende olmasından yanayım ama bazı yazarlar rahatsız oluyor ve bu durum zaten yaşayan ölü vaziyetinde olan sözlüğün canlılığına daha fazla olumsuz etki edecekse bu haktan feragat etmek gerektiğini düşünüyorum. Çözüm olarak Şayet yapılabiliyosa seri eksilemelerin önüne geçmek adına günlük oy sınırı getirilebilir.
    anonim
    9/11/2017 14:10 ~
    heart_plus : 0 stat_minus_2 : 0 


  20. artı ve eksi oylar çok umrumda olmasa da kimlerin oy verdiğini veya kimlerin benim yazdıklarımı takip ettiğini görmek istiyorum. katılıyorum, daha doğrusu katılmaya çalışacağım.
    thefunkyhomosapien
    9/11/2017 14:21 ~
    heart_plus : 1 stat_minus_2 : 0 


  21. Sayfalar:  << >> >|

    fb | twt | youtube | insta | spotify | anket | uyarı | devlog

    bol'da yer alan içeriğin doğru veya güncel olduğu hiçbir şekilde iddia veya garanti edilmemektedir. burada okuduklarınız sizi dehşete düşürürse türkçe rap ansiklopedisine de göz atmayı deneyebilirsiniz.
    hukuka aykırı olabileceğini düşündüğünüz içerikler titizlikle incelenip gereği düşünülmektedir. sözlüğü reklamsız görüntülemek isterseniz üye girişi yapabilirsiniz. soğuk içiniz.

    rastgele gururlarımız: